Pasażerowie, którzy liczyli na wspólne połączenia kolejowo-autobusowe Kolei Śląskich z Katowic do Szczyrku w sezonie letnim, poczują się zawiedzeni. Spółka nie zamierza wznowić łączonych przejazdów.
Oferta Beskid Specjal obowiązywała od 5 stycznia do 31 marca. Wybrane pociągi do Żywca i Zwardonia (plus kursy powrotne) zostały na stacji Łodygowice skomunikowane ze specjalnie uruchomionymi w tym celu autobusami (podstawiała je firma PHU „Janusz”) do Szczyrku.
W dni powszednie i soboty Koleje Śląskie (KŚ) uruchamiały 12 par, w niedziele 10. Czas przejazdu na trasie Katowice – Szczyrk wynosi niespełna dwie godziny. Dodatkowym atutem był jeden bilet na całą trasę, tak jednorazowy, jak i okresowy. Dzięki specjalnej taryfie koszt przejazdu z Katowic do Szczyrku wynosił jedynie 15 zł.
Bez kontynuacji
Jakie było zainteresowanie ofertą? KŚ nie chcą zdradzić szczegółów. - Kończymy analizy dotyczące potoków pasażerskich. Na pewno przedłużająca się zima wpłynęła za zwiększone zainteresowanie ofertą Beskid Specjal – mówi Maciej Zaremba, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Przewoźnik nie zamierza jednak wznawiać oferty. - Na chwilę obecną nie przewidujemy powrotu połączenia w okresie weekendu majowego oraz wakacji – informuje Zaremba.
Pasażerowie KŚ muszą więc radzić sobie sami. Do Szczyrku można obecnie dojechać z przesiadką w Bielsku-Białej. Kursy obsługują prywatni przewoźnicy oraz bielski PKS. Nie ma jednak gwarancji skomunikowania, a zamiast jednego biletu, trzeba nabywać dwa osobne.
PR tylko w zimie
Z Katowic do Szczyrku od 9 grudnia do 13 kwietnia można było także dojechać z Przewozami Regionalnymi. W ramach oferty interREGIO Bus przewoźnik uruchamiał we współpracy z Veolią jedną parę autobusów skomunikowaną w Katowicach z pociągiem interREGIO „Chemik”.
- Od początku planowaliśmy uruchomienie połączenia do Szczyrku tylko w sezonie zimowym, czyli w okresie, kiedy kurort ten chętnie odwiedzany jest przez narciarzy – wyjaśnia Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Nie wiadomo na razie, czy w przyszłym roku spółka wróci do Szczyrku. - Prace nad stworzeniem siatki połączeń interREGIO Bus w przyszłym rozkładzie jazdy rozpoczniemy po przygotowaniu wstępnej oferty połączeń dalekobieżnych IR i RE, a prace nad nią dopiero niedawno się rozpoczęły – wyjaśnia Stilger.