Co się zmieniło w lokomotywie Gama?

Co się zmieniło w lokomotywie Gama?

14 maja 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W kwietniu lokomotywa Gama 111Ed Marathon przeszła kilka zmian w zakładzie Pesy. Wówczas domyśliliśmy się, że chodziło o wydłużenie absorberów, aby nie rysowały w wagonach tzw. mostków Hubera. Zmian było jednak więcej.

Co się zmieniło w lokomotywie Gama?
Fot. Adam Brzozowski

Pesa informuje, że wprowadzone zmiany były opiniowane przez Instytut Pojazdów Szynowych w Poznaniu i nie miały związku ani wpływu na bezpieczeństwo pojazdu podczas eksploatacji.

Główne zmiany dotyczyły poprawy funkcjonalności obsługi systemu dojazdowego Marathon – podgrzewanie silnika przed rozruchem.

Kolejna zmiana, widoczna gołym okiem, to zmiana w konstrukcji absorberów.  Wcześniejsze – jak twierdzi producent - charakteryzowały się energochłonnością na poziomie dolnej tolerancji. Po zmianie są dłuższe (o ok. 150 mm), co skutkuje zwiększeniem bezpieczeństwa zderzeniowego.

Michał Żurowski, rzecznik Pesy, informuje też o mniejszych zmianach związanych z funkcjonalnością obsługi. Chodzi o zmianę kolorów wskaźników i ich rozmieszczenia, zmianę kąta widzenia kamery haka cięgłowego, zmianę oprogramowania tempomatu, automatyczne przyciemnianie monitorów itp.

Zdjęcia Gamy po powrocie do testów po kwietniowych zmianach

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Muzeum Kolejnictwa zaprasza na Noc Muzeów Muzeum Kolejnictwa zaprasza na Noc Muzeów
Następny artykuł SKM: klimatyzacja bez otwartych drzwi SKM: klimatyzacja bez otwartych drzwi