Transport miejski Katowickie Szopienice w weekend bez tramwajów

Katowickie Szopienice w weekend bez tramwajów

12 września 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Rozpoczyna się drugi etap realizowanego przez Tramwaje Śląskie projektu modernizacji infrastruktury. Już w najbliższy weekend (13-14 września) rozpoczną się prace w centrum katowickich Szopienic. Oznacza to weekendową przerwę w ruchu linii nr 14 i 20.

Katowickie Szopienice w weekend bez tramwajów
Fot. Tramwaje Śląskie

Miasto Katowice oraz Tramwaje Śląskie rozpoczynają wspólną inwestycję, dzięki której gruntownie zmodernizowane zostanie centrum Szopienic. Swój wygląd zmieni okolica placu Powstańców Śląskich. W zakresie modernizacji znalazły się m.in. instalacje podziemne, chodniki, jezdnie, parkingi, oświetlenie oraz przystanki autobusowe i tramwajowe. Po stronie tramwajowej gruntownie zmodernizowane zostanie torowisko wbudowane w jezdnię ul. Obrońców Westerplatte od skrzyżowania z ul. Brynicy, pl. Powstańców Śląskich i ul. Wiosny Ludów do skrzyżowania z ul. Ratuszową. Nowa sieć trakcyjna zostanie zawieszona na słupach, dzięki czemu znikną elementy mocujące sieć do okolicznych budynków.

Prace w zakresie tramwajowym prowadzone będą przy zachowaniu ruchu liniowego po jednym torze. Dlatego konieczna jest zabudowa rozjazdów technologicznych, umożliwiających ruch mijankowy. Z tego powodu od godz. 6.00 w sobotę 13 września do godz. 22.00 w niedzielę 14 września nastąpią zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:

  • tramwaje linii nr 14 kursować będą na trasie: Mysłowice Dworzec PKP – Szopienice pętla oraz Katowice pl. Wolności – Zawodzie pętla,
  • tramwaje linii nr 20 kursować będą na trasie: Chorzów Ratusz – Zawodzie pętla,
  • uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza kursująca na trasie: Zawodzie pętla – Szopienice pętla, zgodnie z tramwajowym rozkładem jazdy.

Prace modernizacyjne w Szopienicach są elementem dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej Projektu pn.: “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Etap II”. Całość prac w pełnym zakresie powinna zostać zrealizowana do końca kwietnia 2015 r. i kosztować blisko 11 mln złotych netto, z czego około 5,8 mln zł netto to wartość zadania tramwajowego.