Skanska otwiera w Polsce oddział kolejowy

Skanska otwiera w Polsce oddział kolejowy

07 kwietnia 2016 | Źródło: Skanska
PODZIEL SIĘ

Projekty kolejowe to coraz mocniejsza kompetencja w portfolio Skanska. Tylko w 2015 roku firma zrealizowała na terenie Polski ok. 20 inwestycji kolejowych i tramwajowych. W celu dodatkowego wzmocnienia aktywności w branży kolejowej spółka utworzyła w pierwszych dniach kwietnia tego roku Oddział Kolejowy. Jego dyrektorem został Przemysław Janiszewski, który poza pełną odpowiedzialnością za polski rynek, odpowiada również za działalność kolejową na rynku słowackim. 

Skanska otwiera w Polsce oddział kolejowy
Fot. Skanska

Przemysław Janiszewski pracuje w Skanska od 2002 r. Ukończył Politechnikę Białostocką, Wydział Zarządzania oraz Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie i Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Działalność Skanska w obszarze kolejowo-tramwajowym koncentruje się na robotach torowych, teletechnicznych, trakcyjnych, srk oraz wynajmie sprzętu. Inwestycje, jakie w ostatnim czasie zrealizowała firma to budowa m.in. linii tramwajowej w Olsztynie, LK 306 Krapkowice – Prudnik, modernizacje LK 97 Skawina – Żywiec, LK 98 Sucha Beskidzka – Chabówka czy LK 8 Skarżysko Kamienna – Suchedniów.

– Od lat realizujemy projekty kolejowe i tramwajowe w Europie Środkowej – mówi Przemysław Janiszewski, dyrektor Oddziału Kolejowego Skanska. – Jednak w ostatnim czasie nasza aktywność nabrała szczególnego tempa i charakteru. Połączone jednostki Skanska z Polski, Czech i Słowacji wspólnie działają w obszarach: kolei i tramwajów, nawierzchni betonowych oraz fasad i prac monolitycznych.

Ta siła 700 specjalistów, pracujących rocznie nad ok. 50 projektami przyniosła nam w ubiegłym roku 600 mln zł sprzedaży. – Zyskują na tym nasi klienci, ponieważ synergia trzech krajów daje nam np. lepsze ceny u dostawców za sprawą zcentralizowanego zaopatrzenia – podkreśla Przemysław Janiszewski.

W obszarze Europy Środkowej Skanska prowadzi również jeden system zarządzania flotą sprzętową, na którą składają się m.in. pociąg sieciowy, platforma sieciowa, zgrzewarka, podbijarka torowa, profilarka, palownica dwutorowa, układarki. – Własny sprzęt pozwala nam obniżyć koszty projektu i zrealizować go szybciej – zaznacza Janiszewski.

Na czym polega podejście Skanska do rynku kolejowego? – Wierzymy, że wspólnie możemy więcej, dlatego nad inwestycjami kolejowymi pracują nie tylko polscy inżynierowie, ale też nasze koleżanki i nasi koledzy z Czech i Słowacji. To daje naszym klientom, takim jak PKP, szerszy dostęp do specjalistycznej wiedzy oraz rozwiązań dotąd niestosowanych w Polsce.