Pięć kolejnych pociągów DesiroML dla GySEV wdrożone do eksploatacji

Pięć kolejnych pociągów DesiroML dla GySEV wdrożone do eksploatacji

08 maja 2022 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

W poniedziałek, 2 maja, "Kolej Győr-Sopron-Ebenfurti" (GySEV) oddała do użytku swoich pasażerów pięć kolejnych nowoczesnych pociągów Desiro ML firmy Siemens Mobility. Pociągi dzięki wydajnej klimatyzacji, dostępności, siedzeniom ze stolikami, gniazdkom do ładowania telefonów komórkowych lub laptopów i wielu innym udogodnieniom oferują szczególnie wysoki poziom komfortu podróży. Jeszcze nigdy podróżowanie i rozsądne wykorzystanie czasu na pracę, czytanie, drzemkę, rozmowę lub po prostu wyglądanie przez okno nie było tak komfortowe. Nowe pociągi będą wykorzystywane w północnym Burgenlandzie oraz w aglomeracji wiedeńskiej, aż do Bratysławy (Słowacja). 

Pięć kolejnych pociągów DesiroML dla GySEV wdrożone do eksploatacji
Fot. Siemens

Pięć nowych pociągów zamówiono w styczniu 2021 roku, a Siemens Mobility dostarczył je na czas. Dzięki temu GySEV dysponuje obecnie jedną z najnowocześniejszych flot pociągów regionalnych w Europie. Kraj związkowy Burgenland przejął odpowiedzialność za pojazdy, aby wesprzeć i umożliwić ich zakup. 

Nowe pociągi o długości 75 m osiągają maksymalną prędkość 160 km/h. Każdy z nich ma 8 silników o łącznej mocy 3500 KM. Na potrzeby operacji transgranicznych pociągi są wyposażone w dwa rodzaje systemów napędowych. Ze względu na niski opór tarcia o szynę pojazdy te poruszają się w sposób szczególnie przyjazny dla klimatu. Energia hamowania jest również wykorzystywana i odzyskiwana z powrotem do linii napowietrznych. Dzięki licznikom energii dane o zużyciu i odzysku energii są przekazywane do centrum sterowania w odstępach 15-minutowych. Każdy pociąg waży 150 ton i może przewieźć maksymalnie 500 pasażerów i 12 rowerów. Wszystkie pociągi Desiro ML (oznaczane jako GySEV Ventus) mogą być wyposażone w akumulatorową technologię hybrydową, co pozwala na ich eksploatację również na trasach niezelektryfikowanych. Dzięki modułowej konstrukcji można je również rozbudować o dodatkowy wagon pośredni.

Każdy żółto-zielony Ventus składa się z trzech wagonów, ma 12 drzwi wejściowych i 38 okien. Na pokładzie znajdują się 224 miejsca siedzące, a także 26 rozkładanych stolików, 2 toalety, a nawet przewijak. Aby zapewnić pasażerom wysoki poziom komfortu, zainstalowano 180 lampek LED do czytania oraz 88 gniazdek elektrycznych. Pociąg jest wyposażony w czujniki CO2, które stale mierzą poziom nasycenia powietrza w przedziale pasażerskim i automatycznie regulują ilość powietrza obiegowego oraz nawiewnego i wywiewnego. Zapewnia to nie tylko dalsze oszczędności energii, ale także optymalną zawartość tlenu. Aby zapewnić stabilną temperaturę w pomieszczeniach, w każdym pociągu zastosowano 5 nowoczesnych urządzeń klimatyzacyjnych. Stałą transmisję danych umożliwia 6 kart SIM umieszczonych w pociągu, które służą nie tylko do ciągłego przesyłania parametrów technicznych i wszelkich komunikatów o błędach z pojazdu do systemu zarządzania flotą GySEV, ale także oferują bezpłatny dostęp do Internetu Wi-Fi dla pasażerów w Austrii, na Węgrzech i Słowacji. Dla osób dojeżdżających do pracy dostępne są także bezpłatne gazety i czasopisma.