Tak będą wyglądały nowe lokomotywy Stadler Rail dla Trenitalia

Tak będą wyglądały nowe lokomotywy Stadler Rail dla Trenitalia

14 kwietnia 2023 | Źródło: Ferrovie.Info / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Firmy Stadler i Trenitalia podpisały umowę ramową na dostawę 50 lokomotyw bimodalnych, po jej zawarciu zostało złożone pierwsze zamówienie na 13 sztuk. Umowa obejmuje również pełne utrzymanie lokomotyw przez okres 10 lat, z możliwością przedłużenia o kolejne 5 + 5 lat. Teraz Stadler Rail pokazał sylwetkę nowego EuroLight Dual zakupionego przez Trenitalię. To, co widzicie, to oczywiście impresja artystyczna z malowaniem zbliżonym do malowania Intercity Day przyjętego przez włoskie narodowe linie lotnicze.

Tak będą wyglądały nowe lokomotywy Stadler Rail dla Trenitalia
Fot. Ferrovie. Info

 

To, że dokładnie tak jest, jest mało prawdopodobne, bo brakuje charakterystycznych ukośnych pasów na wysokości frontów, tak samo jak mało prawdopodobne jest, że lokomotywa jest klasyfikowana jako E.464, tak jak jest na zdjęciu.

Parametry techniczne nowych lokomotyw:

  • Zastosowania: ratownictwo kolejowe i rewersyjna obsługa pasażerów
  • Wydajny system trakcji AC z IGBT, jeden falownik na oś
  • Hamulce tarczowe
  • Wysokowydajny hamulec elektryczny z odzyskiem energii z sieci trakcyjnej
  • Lekka konstrukcja monokokowa wykonana z wysokowytrzymałej stali nierdzewnej
  • Najnowocześniejszy system kontroli przyczepności
  • Systemy bezpieczeństwa ETCS B3R2/ SCMT / SSC
  • Jednostka wielokrotna: możliwość jazdy z dwoma lokomotywami + rewersja z wagonem UIC-Z1A
  • Zasilanie pociągu w energię elektryczną (HEP)
  • Sterowanie drzwiami pasażerskimi
  • Dwie kabiny kierowcy z niezależnymi systemami HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja) oraz izolacją akustyczną i termiczną
  • Ergonomicznie zaprojektowana centralna pozycja kierowcy
  • Wysoki poziom komfortu, bezpieczeństwa i widoczności w kabinie
  • Zmniejszone zużycie energii i wpływ na środowisko
  • Zgodność z TSI
  • Modułowa konstrukcja ze zdejmowanymi dachami ułatwiającymi konserwację
  • Kamery sprzęgające i cofania

Ponadto:

  • Prędkość maksymalna 160 km/h
  • System zasilania: 3 kV DC
  • Moc wyjściowa w trybie elektrycznym: 3000 kW
  • Przeniesienie napędu: AC/DC
  • Moc wyjściowa w trybie diesel: 1800 kW
  • Początkowa siła pociągowa: 33 kN
  • Ciągła siła pociągowa: 280 kN
  • Zestaw kołowy: Bo'Bo'
  • Rozstaw kół: 1435 mm
  • Ciężar na oś: 20t