Żegnajcie stare wagony, nadszedł czas na nowe Railjety również we Włoszech

Żegnajcie stare wagony, nadszedł czas na nowe Railjety również we Włoszech

05 kwietnia 2024 | Źródło: www.ferrovie.info / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Cała flota pociągów obsługujących linię Włochy-Austria-Niemcy zostanie zastąpiona najnowocześniejszymi Railjetami nowej generacji.

 

Żegnajcie stare wagony, nadszedł czas na nowe Railjety również we Włoszech
Fot. Ferrovie.info

 

Wszystkie nowe pociągi Railjet zostaną uruchomione jesienią przyszłego roku, ale już 8 kwietnia dwa nowe wagony zaczną kursować na linii Brenner. Dziś ma miejsce inauguracja pierwszego przejazdu nowych składów. Wyruszą one z Monachium i dotrą do Werony o 17:39 na peron 1.

Punktem wyjścia było wsłuchanie się w potrzeby i życzenia podróżnych; ankieta wykazała, że podróżni chcą więcej prywatności i komfortu w pociągu. To właśnie ta potrzeba zrodziła pomysł na nowe Railjety" - mówi dr Marco Kampp, dyrektor zarządzający DB Bahn Italia - "które dzięki zaawansowanej technologii zapewnią pasażerom podróżującym naszymi wagonami nowoczesny komfort i wygodę.

Wszystkie cechy odzwierciedlają to, co zawsze było naszą filozofią. Podróżowanie z DB-ÖBB Railjet będzie zatem jeszcze bardziej synonimem komfortu, prostoty i zrównoważonego rozwoju, a pasażerowie będą mogli podróżować z Bolonii i Wenecji przez Weronę do Innsbrucka lub nawet dalej na północ do Monachium w supernowoczesnych, najnowocześniejszych wagonach".

"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Railjet nowej generacji odbędzie dziś swoją pierwszą podróż z Monachium przez Innsbruck i Bolzano do Werony" - powiedziała dr Sabine Stock, członek zarządu ÖBB Personenverkehr AG. 

Nowy Railjet odpowiada najnowszym standardom technicznym i spełnia potrzeby naszych pasażerów. Więcej prywatności, jeszcze większy komfort, a także innowacje, takie jak strefy z przekąskami i powrót naszych popularnych przedziałów, gwarantują pierwszorzędne wrażenia z podróży".

Flota jest produkowana w Wiedniu, w jednym z największych zakładów produkcyjnych Siemens Mobility na świecie. Zespół projektowy, składający się z ÖBB, Siemensa i renomowanego brytyjskiego studia projektowego PriestmanGoode, przyjął innowacyjne podejście do projektowania pociągów. Ponad 500 miejsc siedzących będzie dostępnych zarówno w wagonach bezprzedziałowych  jak i w przedziałach, oferując większą prywatność osobom podróżującym służbowo i rodzinom. Ponieważ nie chodzi tylko o to, gdzie się siedzi, ale przede wszystkim jak się siedzi, wszystkie nowe Railjety są wyposażone w bardzo wygodne siedzenia.

Nie ma prefabrykowanych "skorup", ale każdy fotel jest indywidualnie regulowany i wyposażony w podnóżek, a podwójne siedzenia można przekształcić w rodzaj sofy za pomocą kilku prostych kroków. Ponadto niektóre fotele są lekko podwyższone, dzięki czemu bagaż jest zawsze w zasięgu wzroku: wygodnie i bezpiecznie schowany bezpośrednio pod siedzeniem.

W każdym fotelu, zarówno w 1. jak i 2. klasie, znajduje się gniazdko elektryczne i opcja ładowania przez USB. W rzędzie siedzeń możliwe jest bezprzewodowe ładowanie.

Wreszcie w pierwszej klasie fotele są wykonane z wysokiej jakości skóry i otoczone prawdziwym drewnem. Każdy pociąg ma 430 miejsc w klasie ekonomicznej, 86 miejsc w klasie pierwszej i 16 miejsc w klasie biznes.

Na pokładzie dostępne jest Wi-Fi. W wielofunkcyjnym wagonie znajdują się 3 miejsca dla wózków inwalidzkich z wygodnym wsiadaniem i wysiadaniem przez niskopodłogowe wejścia, 6 stojaków rowerowych dostępnych przez rampę rowerową oraz miejsce na narty i deski snowboardowe.

W klasie ekonomicznej i pierwszej jest wystarczająco dużo miejsca dla rodzin i więcej miejsca na wózki dziecięce dla tych, którzy chcą podróżować bez zakłóceń. Wreszcie, w pociągu znajduje się pokładowa restauracja ze stolikami i stołkami barowymi oraz 3 nowe strefy z przekąskami i automatami z jedzeniem.