Rozpoczynają się testy DMU DART Silver Line

Rozpoczynają się testy DMU DART Silver Line

08 maja 2024 | Źródło: Silver line
PODZIEL SIĘ

Według Anthony'ego Fullera, wiceprezesa ds. utrzymania i eksploatacji Silver Line, DART testuje osiem pojazdów Stadler DMU do obsługi 26-milowej linii Silver Line, aby "upewnić się, że wszystkie systemy działają tak, jak powinny podczas jazdy, zatrzymywania się i ruszania". "Podobnie jak w przypadku nowego samochodu przed wprowadzeniem go na rynek, chcemy mieć pewność, że wszystko jest gotowe do jazdy od pierwszego dnia dla naszych klientów". Oczekuje się, że Silver Line zostanie uruchomiona na początku 2026 roku.

 

Rozpoczynają się testy DMU DART Silver Line
Fot. Silver Line

 

6 maja DART poinformował, że jednostki DMU Silver Line będą kursować przez kilka następnych tygodni na trasie Trinity Railway Express (TRE), 34-milowej podmiejskiej linii kolejowej między Fort Worth i Dallas w Teksasie, która jest współwłasnością i jest obsługiwana przez DART i Trinity Metro.

Zaplanowana na koniec 2025 r. i początek 2026 r. linia DART Silver Line będzie 26-milowym, 10-stacyjnym systemem kolei podmiejskiej między lotniskiem Dallas Fort Worth International (DFW) a Shiloh Road w Plano. Będzie ona przebiegać przez siedem miast północnego Teksasu (Grapevine, Coppell, Dallas, Carrollton, Addison, Richardson i Plano) w trzech hrabstwach (Collin, Dallas i Tarrant).

 

 

Według DART, projekt jest ukończony w ponad 60%, a latem tego roku w pełni przetestuje swoje DMU na torach Silver Line. Testy będą prowadzone w segmentach, począwszy od końca lipca lub początku sierpnia, pomiędzy stacją Shiloh Road w Plano a stacją CityLine/Bush w Richardson; kontynuacja jesienią między stacją Knoll Trail w Dallas a stacją Terminal B na lotnisku DFW; i zakończy się na początku 2025 r. między stacjami CityLine/Bush i Knoll Trail.

Jak stwierdził DART, konieczne są testy segmentowe, „aby upewnić się, że każdy fragment toru wzdłuż osi działa zgodnie z potrzebami, a pojazd odpowiednio reaguje”. Kompleksowe testy zaplanowano na lato 2025 r. W 2019 r. szwajcarskiemu producentowi Stadlerowi przyznano kontrakt o wartości około 119 mln dolarów na osiem jednostek FLIRT DMU, ​​które zostały zmontowane w jego fabryce w Salt Lake City w stanie Utah.

FLIRT dla DART spełnia zarówno normy emisji Tier 4 EPA, jak i standardy Federalnej Administracji Kolejowej. Wyposażenie jest podobne do podmiejskich pojazdów szynowych TexRail firmy Trinity Metro, również zbudowanych przez Stadlera. Linia TexRail o długości 27 mil i posiadająca dziewięć stacji, która niedawno obchodziła piąty rok funkcjonowania, obsługuje osiem pociągów między Fort Worth a terminalem B na lotnisku DFW.

DMU Silver Line zaczęły opuszczać fabrykę w Salt Lake City w lipcu 2023 roku, a według Stadlera ostatni z nich rozpoczął podróż do Teksasu.  DART poinformował, że po uruchomieniu usługi będzie działać pięć DMU, a trzy będą zapasowe. DART przewiduje, że usługi w dni powszednie będą świadczone w godzinach od 6:00 do 21:00; możliwe jest jednak, że godziny pracy mogą być tak wczesne, jak 5:00 lub tak późne, jak 23:00. Silver Line będzie kursować co 60 minut, a w godzinach szczytu, takich jak dojazdy do pracy w dni powszednie, będzie kursować co 30 minut.