Plasser & Theurer przedstawia HVO100 maszyne torową o obniżonej emisji CO2

Plasser & Theurer przedstawia HVO100 maszyne torową o obniżonej emisji CO2

11 marca 2024 | Źródło: Plasser & Theurer / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Wprowadzając HVO100 (uwodorniony olej roślinny), Plasser & Theurer ustanawia nowy kamień milowy w dziedzinie ochrony środowiska w sektorze budownictwa kolejowego. Zastosowanie tego syntetycznego paliwa podkreśla zaangażowanie firmy w zrównoważone technologie i znaczną redukcję emisji.

 

Plasser & Theurer przedstawia HVO100 maszyne torową o obniżonej emisji CO2
Fot. Plasser & Theurer

 

Plasser & Theurer ustanawia nowy kamień milowy w ochronie środowiska w sektorze budownictwa kolejowego, wprowadzając HVO100 (uwodorniony olej roślinny). Zastosowanie tego syntetycznego paliwa podkreśla zaangażowanie firmy w zrównoważone technologie i znaczną redukcję emisji.

HVO100 to syntetyczne paliwo wytwarzane przez uwodornienie olejów roślinnych wodorem. W porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym, HVO100 oferuje zdecydowaną przewagę w postaci niemal neutralnej dla klimatu produkcji opartej na surowcach odnawialnych. Pozwala to zaoszczędzić od 70 do 90% globalnej emisji CO2, a także znacznie zmniejszyć lokalne emisje, takie jak cząstki stałe i tlenki azotu.

HVO100 działa jako technologia pomostowa, szczególnie tam, gdzie bezemisyjne maszyny elektryczne nie są jeszcze realną opcją. Kolejną zaletą jest to, że może być używany przez cały rok bez konwersji, w przeciwieństwie do zimowego i letniego oleju napędowego. Eliminuje również ryzyko szkodników oleju napędowego podczas długich okresów przechowywania.

Testy terenowe we współpracy z DB Netze wykazały przekonujące wyniki. Zastosowanie HVO100 w wagonie silnikowym GAF 746.0 nie miało negatywnego wpływu na komponenty maszyny ani na cały system. Zużycie paliwa, zachowanie silnika i zarządzanie operacyjne w dużej mierze odpowiadały odpowiednikowi z silnikiem wysokoprężnym. Istniejące maszyny można przetestować pod kątem przydatności HVO.

Zgodność z dyrektywami UE, w tym dyrektywą w sprawie ekologicznie czystych pojazdów i dyrektywą w sprawie odnawialnych źródeł energii (RED II/III), a także zakaz stosowania oleju palmowego począwszy od RED II/III, potwierdzają zgodność HVO100 z normą EN 15940.

Wprowadzenie HVO100 przez Plasser & Theurer stanowi znaczący krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości w sektorze budownictwa kolejowego. Zastosowanie tego przyjaznego dla środowiska paliwa nie tylko zmniejsza emisję CO2, ale także minimalizuje lokalne zanieczyszczenie środowiska. Dzięki zatwierdzeniu wszystkich nowych maszyn, firma stara się dalej rozszerzać swoją wiodącą rolę w dziedzinie technologii przyjaznych dla środowiska i wnosić pozytywny wkład w globalną ochronę środowiska.