UTK: ruszyła druga edycja kampanii na temat praw pasażerów

UTK: ruszyła druga edycja kampanii na temat praw pasażerów

09 października 2015 | Autor: AM | Źródło: UTK
PODZIEL SIĘ

Z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że 50 proc. skarg konsumenckich w Polsce dotyczy jakości usług w transporcie. Prawa podróżnych są jednym z priorytetów w działalności Urzędu Transportu Kolejowego (UTK), dlatego Urząd rozpoczął drugą edycję kampanii informującej o sześciu podstawowych uprawnieniach pasażerów.

UTK: ruszyła druga edycja kampanii na temat praw pasażerów
Rys. UTK

W pierwszej kampanii w 2013 roku wykorzystano plakaty, w których pasażerów symbolizują zwierzęta. Rysunki można było oglądać na stacjach kolejowych w całej Polsce.

W drugiej edycji znane już z plakatów zwierzęta wprowadzono do animowanych filmów. W ten dłuższy nieco sposób pokazywane są kłopotliwe sytuacje, z którymi stykają się na co dzień pasażerowie kolei. Każda historia posiada swój morał, a lektor podpowiada, co w danym przypadku można zrobić, by uniknąć przykrych zdarzeń.

-Staraliśmy się, aby informacje te  były przekazane z humorem, w przystępnej formie. Kreskówki mają być wyświetlane na ekranach reklamowych wybranych dworców. Trwają na ten temat rozmowy z zarządcami stacji - poinformował UTK.