Stacja Tarnów Główny jak nowa

Stacja Tarnów Główny jak nowa

04 listopada 2016 | Źródło: Urząd Miasta Tarnowa
PODZIEL SIĘ

Modernizacja tarnowskiej stacji wkracza w ostatni etap. W poniedziałek, 7 listopada kolejarze rozpoczną prace przy budowie zadaszeń nad drugim i trzecim peronem. Jak  informują odpowiedzialne za przebieg prac PKP Polskie Linie Kolejowe - to największa przebudowa od czasu uruchomienia kolei w Tarnowie. Kolejarze całkowicie przebudowali perony, zmodernizowali tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Stacja Tarnów Główny jak nowa
Fot. Baxon79, skyscrapercity.pl

Na peronach numer dwa i trzy zostaną zbudowane wiaty, chroniące podróżnych przed słońcem i deszczem, staną tam też elektroniczne tablice, informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów oraz ławki, zainstalowane zostanie oświetlenie. Na peronie pierwszym, podobnie jak na pozostałych, powstanie winda.

Kilka dni temu zakończył się remont przejścia podziemnego pod peronami. Został już otwarty dla podróżnych. Dzięki temu znów można szybko i łatwo dojść bezpośrednio z peronów do budynku dworca.

Podczas prowadzenia części prac, przez kilka ostatnich miesięcy, przejście pod peronami było częściowo zamknięte. Nie można było dojść nim do budynku dworca, podróżnym wyznaczono przejście górą, bezpieczne, ale dłuższe. Na tablicy wewnątrz dworca kolejarze informowali, że czas dojścia z budynku na perony może wynieść nawet od ośmiu do dziesięciu minut. Teraz, po otwarciu przejścia, wystarczą dwie, trzy minuty.

Przejście jest już czynne, wciąż jeszcze trwa przebudowa peronu numer jeden  – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PLK. Prace mają zakończyć się z początkiem 2017 roku.

Modernizacja stacji kolejowej w Tarnowie trwa od 2013 roku. Przypomnijmy, że również budynek tarnowskiego dworca przeszedł kapitalny remont, zakończony w 2010 roku i odzyskał wygląd sprzed ponad stu lat.

Stacja w Tarnowie jest przebudowywana w ramach modernizacji linii kolejowej E30, łączącej Kraków z Rzeszowem. Obejmuje modernizację blisko 140 kilometrów torów oraz przebudowę i budowę 139 wiaduktów, mostów i estakad. To jedna z większych inwestycji kolejowych w Polsce.