Dwie lokomotywy Stadler EuroDuals z European Loc Pool dla VPS

Dwie lokomotywy Stadler EuroDuals z European Loc Pool dla VPS

16 lutego 2024
PODZIEL SIĘ

European Loc Pool (ELP), wiodący dostawca innowacyjnych usług leasingu lokomotyw, ma przyjemność ogłosić zawarcie nowej umowy leasingu z Verkehrsbetriebe Peine-Salzgitter GmbH (VPS). Ta pierwsza umowa obejmuje dwie lokomotywy EuroDual, co stanowi znaczący krok dla VPS w kierunku zwiększenia wydajności i zrównoważonego rozwoju w kolejowym transporcie towarowym. VPS jest spółką zależną należącą w całości do Grupy Salzgitter i jej centralnym dostawcą usług logistycznych.

 

Dwie lokomotywy Stadler EuroDuals z European Loc Pool dla VPS
Fot. VPS

 

Dr. Johannes Dreier, dyrektor zarządzający VPS, powiedział: „EuroDual oferuje naszym klientom bardzo dobrą okazję do poprawy wydajności transportu surowców i jednoczesnego zmniejszenia naszego śladu CO2. Lokomotywy te są wykorzystywane głównie w transporcie ciężkich surowców z naszego portu Hansaport w porcie w Hamburgu oraz ze wschodniego Harzu do Salzgitter do zintegrowanej huty stali. Wyjątkowe możliwości EuroDual są sercem tego nowego partnerstwa. Jako sześcioosiowa lokomotywa hybrydowa stanowi znaczącą innowację w europejskim kolejowym transporcie towarowym. Dzięki sile pociągowej wynoszącej 500 kN i mocy do 2,8 MW w trybie diesla i 6,2 MW w trybie elektrycznym, EuroDual oferuje do 40% większą ładowność w porównaniu do modeli konwencjonalnych. To sprawia, że ​​są idealnym wyborem do wymagających zadań transportowych firmy VPS, w tym do przemieszczania ciężkich pociągów węglowych z Hamburga do Salzgitter i transportu wapna ze wschodniego Harzu. „Zrównoważony rozwój, efektywność energetyczna i przyczepność były kluczowymi czynnikami przy podejmowaniu decyzji. Wszechstronność EuroDuala w trybie elektrycznym i diesla pozwala nam wykorzystać istniejące linie napowietrzne na połowie naszych tras, co pozwala nam znacznie zwiększyć naszą zdolność transportową i zmniejszyć liczbę wymaganych przejazdów. Te usprawnienia w naszej działalności nie byłyby możliwe bez specjalnych możliwości EuroDual” – dodał dr. dodał Johannes Dreier.

Willem Goosen, dyrektor generalny European Loc Pool, komentuje partnerstwo: „Cieszymy się, że możemy towarzyszyć firmie VPS na drodze do bardziej zrównoważonego i wydajnego transportu kolejowego. Nasze lokomotywy EuroDual to nie tylko środki transportu; są świadectwem naszego zaangażowania w innowacyjność, wydajność i ochronę środowiska w branży kolejowej. EuroDual sprawdził się już w Niemczech, Austrii i Skandynawii, a w innych krajach europejskich trwają procesy homologacyjne. Partnerstwo pomiędzy ELP i VPS jest dowodem rosnącego zapotrzebowania na zrównoważone i wydajne rozwiązania w sektorze kolejowego transportu towarowego. Obydwa egzemplarze EuroDual zostaną przekazane jeszcze w tym roku. Więcej o lokomotywach hybrydowych European Loc Pool (ELP) koncentruje się na innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych firmy Stadler, wyznaczając tym samym nowe standardy w europejskim kolejowym transporcie towarowym. Lokomotywy EuroDual i Euro9000 rewolucjonizują europejski kolejowy transport towarowy dzięki połączeniu napędu elektrycznego i spalinowego, a także umożliwiają płynne wykonywanie operacji na ostatniej mili i manewrowanie.  EuroDual, jako pionier w europejskim portfolio Loc Pool, zmienia zasady gry w kolejowym transporcie towarowym. Dzięki sile pociągowej wynoszącej 500 kN i mocy do 2,8 MW w trybie diesla i 6,2 MW w trybie elektrycznym oferuje do 40% większą ładowność. System EuroDual jest już z powodzeniem stosowany w Niemczech, Austrii, Francji i Skandynawii, a niedawno został zatwierdzony w Serbii. W pierwszym kwartale 2024 r. dołączą do nich Słowenia i Chorwacja.

Lokomotywa Euro9000 nowej generacji reprezentuje doskonałość w europejskim przemyśle kolejowym. Dzięki sile uciągu 500 kN i mocy do 1,9 MW w trybie diesla i 9 MW w trybie elektrycznym umożliwia do 50% większą ładowność. Jako hybrydowa, wielosystemowa lokomotywa elektryczna, Euro9000 poszerza zasięg geograficzny i wydajność europejskiej sieci kolejowej. Oprócz zalet w transporcie ostatniej mili i ruchu manewrowym, Euro9000 ma szczególne możliwości na trasach prądu stałego o napięciu 3 kV: może łączyć swoją moc elektryczną z silnikami wysokoprężnymi, co daje imponującą całkowitą moc na kołach wynoszącą 7,7 MW. Jako „klient wprowadzający na rynek” firma European Loc Pool zamówiła od firmy Stadler pierwsze dziesięć lokomotyw Euro9000 w maju 2019 r., a lokomotywa „nowej generacji” jeździ po Europie od połowy 2023 r. Euro9000 jest zatwierdzony w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Belgii. Włochy pójdą w ich ślady w 2024 r.