Renfe Mercancías finalizuje odbiór lokomotyw zbudowanych przez Stadler Valencia.

Renfe Mercancías finalizuje odbiór lokomotyw zbudowanych przez Stadler Valencia.

14 października 2022 | Źródło: www.ferrovie.info / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Stadler Valencia zaprezentował Renfe cztery z 12 lokomotyw elektrycznych dużej mocy, które producent buduje dla firmy Renfe Mercancías. Prezentacja odbyła się podczas wizyty, jaką Isaías Táboas, prezes Renfe, złożył w fabryce Stadlera w Walencji w towarzystwie Iñigo Parry, prezesa Stadler Valencia. Ta prezentacja określi wymagania niezbędne do skompletowania dokumentacji niezbędnej do uruchomienia wielosystemowych lokomotyw dużej mocy Grupy EURO 6000 z rozstawie iberyjskim które Stadler buduje dla Renfe Mercancías.

Renfe Mercancías finalizuje odbiór lokomotyw zbudowanych przez Stadler Valencia.
Fot. Ferrovie.info

Zgodnie z umową podpisaną pomiędzy Renfe i Stadler, cztery z dwunastu jednostek miały zostać dostarczone do końca 2022 roku. Jednak dzięki dobremu tempu prac prowadzonych w fabryce, oczekuje się, że do końca roku będzie to sześć lokomotyw, które Stadler dostarczy Renfe. Podstawowym celem Renfe Mercancías, przy zakupie tych lokomotyw, jest oferowanie swoim klientom możliwie najlepszych usług.

W tym celu firma inwestuje w ten typ, którego głównymi cechami są maksymalna przyczepność i nośność, bezpieczeństwo, niezawodność i dostępność, a wszystko to bez uszczerbku dla wysokich parametrów technicznych wymaganych jako kluczowego elementu gwarantującego wykonanie usługi. Lokomotywy te mają uciąg 1800 ton. Będą to lokomotywy sześcio osiowe  trójnapięciowe (25 kV AC, 3 kV DC i 1,5 kV DC). 

Dodanie lokomotyw do floty Renfe Mercancías pozwoli również firmie wzmocnić swoje zaangażowanie w poprawę wydajności u jej głównych klientów, którzy są częścią rynku stali i produktów wieloproduktowych którzy regularnie korzystają z transportu swoich towarów. 

Lokomotywy bezemisyjne: zwiększą oszczędności kosztów. Jedną z głównych cech nowych lokomotyw trakcji elektrycznej jest to, że nie będą generować emisji CO2, ponieważ będą korzystać w 100% z odnawialnej energii elektrycznej. Oprócz dbałości o środowisko, wyróżnia się jego niski poziom hałasu wewnętrznego i zewnętrznego oraz brak wibracji. Wraz z nabyciem tych lokomotyw, co oznacza większą ładowność i wyższy poziom niezawodności, Renfe Mercancías zamierza zwiększyć swoją działalność i swój udział w transporcie kolejowym.

Wzrost działalności Renfe Mercancías wiązałby się również ze znacznymi oszczędnościami kosztów ze względu na efekty zewnętrzne, ponieważ, jak uznała Komisja Europejska, kolej jest rodzajem transportu towarowego, który generuje najmniejsze emisje zanieczyszczeń. W 2020 r. transport realizowany przez Renfe Mercancías przyniósł społeczeństwu 291 mln oszczędności kosztów zewnętrznych i uniknął uwolnienia 850 000 ton CO2 do atmosfery oraz zużycia 425 000 ton ropy naftowej.

Zdolność do przyszłej ewolucji Biorąc pod uwagę obecne i przyszłe zmieniające się środowisko, celem Renfe Mercancías dla lokomotyw w całym cyklu ich życia jest zagwarantowanie możliwości zmiany z 1668 mm na 1435 mm i odwrotnie we wszystkich lokomotywach dostawczych poprzez wymianę osi. EURO6000 należą do rodziny lokomotyw Stadler EURODUAL, europejskiego wzorca w segmencie lokomotyw ze względu na większą zdolność trakcyjną ładunku, co pozwala na przewożenie dłuższych i cięższych pociągów oraz skutkuje większą opłacalnością usług przewozowych.