Knorr-Bremse i Stadler zawierają długoterminową umowę serwisową dla pociągów w Europie

Knorr-Bremse i Stadler zawierają długoterminową umowę serwisową dla pociągów w Europie

30 kwietnia 2024 | Źródło: Knorr-Bremse / Stadler / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Knorr-Bremse i Stadler zawarły kompleksową umowę serwisową, która początkowo będzie obowiązywać do końca 2028 roku. Knorr-Bremse RailServices będzie wspierać producenta pociągów za pomocą niestandardowych rozwiązań w celu utrzymania dostępności pociągów w całej Europie na najwyższym poziomie. Zakontraktowane usługi obejmują remonty, naprawy i dostawę części zamiennych do wielu komponentów układu hamulcowego. Zamówienie jest kolejnym impulsem dla rentownej, długoterminowej podstawowej działalności Knorr-Bremse opartej na układach hamulcowych i usługach.

 

Knorr-Bremse i Stadler zawierają długoterminową umowę serwisową dla pociągów w Europie
Fot. Stadler Rail

Mario Beinert, członek zarządu Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems, powiedział: "Dla producentów i operatorów kolejowych dostępność pociągów na torach jest bezsprzecznie kluczowa. Oferując szereg innowacyjnych usług wspierających nasze zaawansowane technologie, zapewniamy zoptymalizowane rozwiązania, które zrobiły wrażenie na firmie Stadler. Co więcej, nasza oferta usług po raz kolejny pokazuje, jak istotne są one dla budowania lojalności i zaufania klientów do naszych rozwiązań, a ostatecznie przyciągania nowych firm".

Frank Uder, wiceprezes RailServices, dodał, że: "Ten duży kontrakt serwisowy stanowi nowy etap w naszej długoterminowej relacji ze Stadlerem. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do jeszcze wyższego poziomu dostępności pociągów, bezpieczeństwa i wydajności poprzez dostarczanie rozwiązań serwisowych obejmujących cały cykl życia dużych flot pociągów działających na wielu rynkach europejskich. Ponieważ mamy siedzibę blisko naszych klientów, jesteśmy w stanie szybko i niezawodnie spełnić wymagania serwisowe Stadlera przy zachowaniu jakości zgodnej ze standardami produkcyjnymi, a także zapewnić solidne planowanie i harmonogramowanie".

Przewiduje się ponad 20 000 remontów zacisków hamulcowych

Umowa serwisowa będzie obowiązywać do końca 2028 roku i zawiera opcję przedłużenia. Po pierwsze, gwarantuje Stadlerowi niezbędne usługi konserwacji i napraw układów hamulcowych zainstalowanych w pociągach dalekobieżnych, regionalnych i lokalnych, na przykład w Niemczech, Szwajcarii i na Węgrzech. Wśród innych usług zaplanowano ponad 20 000 przeglądów zacisków hamulcowych w okresie obowiązywania umowy, co pomoże zapewnić płynne i wydajne działanie pociągów. Przeglądy stanowią zrównoważone środowiskowo podejście do wydłużenia żywotności produktów i zmniejszenia zużycia zasobów.

Drugim kluczowym elementem umowy jest dostawa części zamiennych do różnych komponentów układu hamulcowego zainstalowanych w wózkach pociągów, w tym materiałów ciernych. Wszystkie usługi będą świadczone przez lokalnych ekspertów RailServices zlokalizowanych w pobliżu klienta, między innymi w Szwajcarii, Niemczech i na Węgrzech.

Rozwój długoterminowych relacji biznesowych

W ostatnich latach Knorr-Bremse i Stadler kontynuowały rozwój działalności w zakresie nowych usług. Wspólne projekty obejmują długoterminowy kontrakt na wyposażenie sieci metra obsługiwanej przez Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), obecnie w fazie dostawy, oraz niedawno przyznany kontrakt na projekt VDV TramTrain, obejmujący wyposażenie 246 lekkich pojazdów szynowych CITYLINK w Niemczech i Austrii. Partnerzy zamierzają również zacieśnić współpracę w ramach nowej europejskiej umowy serwisowej, aby zapewnić operatorom jeszcze większą wartość dodaną.

RailServices: cztery strategiczne działania biznesowe

Knorr-Bremse RailServices jako całość ma na celu dostarczenie maksymalnie zorientowanego na klienta portfolio usług, podzielonego na cztery główne obszary działalności: Availability Solutions (wprowadzanie większej liczby pociągów na tory poprzez dbanie o konserwację i dostarczanie części zamiennych i komponentów); Environmental Improvements (poprzez, na przykład, modernizację technologii, które pomagają oszczędzać energię, zmniejszać hałas i zapobiegać zużyciu), Lifetime Expansion (na przykład poprzez dostarczanie pakietowych rozwiązań do modernizacji i unowocześniania zainstalowanych technologii) oraz Process Optimization - zapewnienie klientom pomocy, wsparcia i szkoleń, których potrzebują, aby budować własną wiedzę i rozwijać własne procesy serwisowania i konserwacji technologii Knorr-Bremse.