Nowoczesna profilarka dla ZRK-DOM zapewni sprawne prace na torach i rozjazdach

Nowoczesna profilarka dla ZRK-DOM zapewni sprawne prace na torach i rozjazdach

21 września 2023 | Źródło: PKP PLK, Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o., spółka zależna PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., zwiększa park maszynowy. Nowoczesna profilarka dystrybuująca Plasser Balast Express L zapewni wysoką jakość prac na torach i rozjazdach, które będą przebiegały szybciej i sprawniej. Zakup maszyny zaprezentowanej podczas Targów TRAKO w Gdańsku był możliwy dzięki dokapitalizowaniu przez PLK SA.  

 

Nowoczesna profilarka dla ZRK-DOM zapewni sprawne prace na torach i rozjazdach
Fot. Kurier Kolejowy

 

Zakupiona dla Zakładu Robót Komunikacyjnych – Dom w Poznaniu Sp. z o.o. nowa profilarka dystrybuująca Plasser Balast Express L z trzema transporterami materiałów sypkich MFS-120 S.C. pozwoli na szybsze wykonywanie prac, co ma znaczenie m.in. dla sprawnego kursowania pociągów.

– Inwestowanie w rozwój, nowe technologie oraz zakupy najnowocześniejszych sprzętów przez zarządcę linii kolejowych są niezwykle istotne dla sprawnej i szybkiej realizacji prac. Pasażerom umożliwiają wygodne i punktualne podróże, a przewoźnikom towarowym płynny przewóz ładunków koleją – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

 

Fot. PKP PLK 

 

Profilarka dystrybuująca profiluje tor, zbiera nadmiar tłucznia oraz uzupełnia go w torach i rozjazdach, jeśli jest taka konieczność. Wyposażona jest w pług centralny oraz pługi boczne, dwa zespoły szczotek oraz szczotki obrotowe do czyszczenia przytwierdzeń torów i rozjazdów. Profilarka jest dwuczłonowa i współpracuje z zakupionymi z transporterami MFS-120 S.C. (maksymalnie z trzema), które wpinane są pomiędzy człony maszyny. Nowa maszyna jest wyposażona w zasobnik tłucznia o pojemności 15 m. sześć. Wydajność profilowania toru wynosi ok. 3200 metrów na godzinę. Wyposażona jest w system zbierania deszczówki z dachu maszyny, zapewniając wodę systemowi zraszania tłucznia i eliminując pylenie w trakcie pracy. Została zaprojektowana do współpracy z wysokowydajnymi podbijarkami. Nowa maszyna umożliwi najwyższą jakość pracy w torach i rozjazdach dzięki technologii właściwego pozycjonowania zespołów roboczych.

– Konsekwentnie inwestujemy w parki maszynowe PLK SA oraz spółek zależnych. Nowoczesny sprzęt zapewnia właściwe utrzymanie infrastruktury kolejowej, co jest niezwykle istotne podczas realizacji największego od lat programu modernizacji polskich kolei, zgodnie z wymogami ochrony środowiska. Zakup specjalistycznych maszyn to także inwestycja w bezpieczeństwo – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Fot. PKP PLK 

 

Zakup profilarki był możliwy dzięki dokapitalizowaniu spółki zależnej przez PLK SA Koszt nowej maszyny wynosi ok. 50 mln zł netto.

Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. posiada wieloletnie doświadczenie w budowie i utrzymaniu infrastruktury kolejowej, w tym m. in. linii i stacji kolejowych, obiektów inżynieryjnych oraz prac związanych z podbijaniem toru, oczyszczaniem podsypki czy naprawą, utrzymaniem i budową sieci trakcyjnej. Od 2018 r. spółka realizuje także projekty inwestycyjne. Stałe rozszerzenie kompetencji pracowniczych oraz parku maszynowego umożliwiły rozwój spółki w poszczególnych branżach, do których zaliczyć można branżę inżynieryjną, elektroenergetyczną, a także prace związane z siecią trakcyjną.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Linie turystyczne: Moderus Gamma LF 05 AC będzie kursować na linii 20 Linie turystyczne: Moderus Gamma LF 05 AC będzie kursować na linii 20
Następny artykuł Wspólny sukces i plany KOLEO i PKP Intercity Wspólny sukces i plany KOLEO i PKP Intercity