Przedstawiono projekt nowych pociągów tramwajowych dla Górnej Austrii

Przedstawiono projekt nowych pociągów tramwajowych dla Górnej Austrii

12 lutego 2024 | Źródło: Zukunftbahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Plany dotyczące nowego systemu lekkiej kolei regionalnej w Linzu nabierają kształtów, a pierwsze pociągi tramwajowe w nowym projekcie mają zostać uruchomione na lokalnej linii kolejowej Linz już w 2026 roku. Pojazdy, które są obecnie produkowane przez Stadler Rail w Walencji, łączą nowoczesną technologię ze współczesnym designem, który jest płynnie zintegrowany z istniejącym systemem transportu publicznego w Górnej Austrii. Projekt ten, który reprezentuje zarówno markę S-Bahn, jak i kolory kraju związkowego Górna Austria, oferuje pasażerom znajomy wygląd i uzupełnia usługi transportu publicznego w regionie.

 

Przedstawiono projekt nowych pociągów tramwajowych dla Górnej Austrii
Fot. Stadler Rail

 

Koncentracja na nowoczesnym wzornictwie i komforcie

Oprócz atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego, nowe TramTrains oferują również maksymalny komfort wewnątrz. Wygodne siedzenia z zagłówkami z imitacji skóry, podłokietnikami i rozkładanymi stolikami zapewniają przyjemną podróż, nawet na dłuższych trasach. Szczególną uwagę zwrócono na potrzeby pasażerów niedowidzących, z piktogramami o wysokim kontraście i uderzającymi kolorami w obszarze drzwi, aby ułatwić orientację. Pojazdy mają również różne wielofunkcyjne obszary, gniazdka elektryczne, klimatyzację i nowoczesne toalety.

 

 

Innowacyjna strategia zamówień i cechy techniczne

Tramwaje TramTrains są zamawiane przez grupę nabywców, co umożliwia opłacalny zakup pojazdów i korzystanie z korzystnych warunków finansowania. Wysoki poziom standaryzacji i ilości obiecują również niskie koszty utrzymania i niezawodne dostawy części zamiennych podczas eksploatacji. Tramwaje łączą w sobie zalety kolei i tramwajów, umożliwiając bezkolizyjne połączenia między regionami i centrami miast. Z prędkością do 100 km/h na trasach regionalnych i jako tramwaje w mieście, oferują atrakcyjne czasy podróży i 100% dostępność.

 

 

Szczegóły techniczne TramTrains:94 miejsca siedzące i 134 miejsca stojące (w tym 2 miejsca dla wózków inwalidzkich)Pojazd 2-systemowy (750 V DC w mieście i na linii LILO, 15 kV 16,7 Hz na infrastrukturze ÖBB) Nowoczesne systemy bezpieczeństwa pociągów do jazdy po ÖBB i regionalnych liniach kolejowych. Bezstopniowe wejścia z automatycznie wysuwanymi stopniami klimatyzacja, obszary wielofunkcyjne i gniazdka elektryczne dla pasażerów dostępne toalety, sygnalizacja wewnętrzna i zewnętrzna LED, kamery wideo i system sygnalizacji pożaru.

Wprowadzenie TramTrains stanowi ważny krok w kierunku nowoczesnego i wydajnego systemu transportu publicznego w Górnej Austrii i oczekuje się, że zapewni wymierną wartość dodaną dla pasażerów i całego regionu.