PKP Cargo International wydzierżawiło lokomotywę Dragon 2

PKP Cargo International wydzierżawiło lokomotywę Dragon 2

26 lutego 2024 | Źródło: zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Lokomotywa jest wyposażona w system sygnalizacji ETCS firmy Siemens. PKP Cargo International, część polskiego państwowego przewoźnika PKP Cargo, przejęła długoterminową dzierżawę lokomotywy Dragon 2 od Newagu. Jest to jedna z 24 lokomotyw tego typu eksploatowanych przez spółkę-matkę.

Fot. Kurier Kolejowy

 

Przewoźnik poinformował o leasingu w komunikacie prasowym. Jest to lokomotywa wielosystemowa ET43 typu E6MST. Wszystkie są gotowe do pracy w systemie ETCS w Czechach. "Ta konkretna maszyna będzie wykorzystywana głównie na trasie Čadca - Ostrava - Kúty lub na głównych liniach w Czechach w zależności od potrzeb" - powiedział rzecznik PKP Cargo International Lukáš Kresač.

Elektryczna lokomotywa wielosystemowa jest przeznaczona do transportu towarowego, a jej maksymalna prędkość wynosi 120 km/h. Jej moc wynosi 5 MW, a maksymalna siła pociągowa to 420 kN. Każda z sześciu osi jest napędzana silnikiem asynchronicznym o mocy 842 kW, co umożliwia przewóz pociągów towarowych o maksymalnej dopuszczalnej masie 4000 ton. Może być eksploatowany w systemie zasilania DC 3 kV i AC 25 kV, w Polsce, Czechach i na Słowacji, w tym na stacjach granicznych w innych krajach. Jego wyposażenie obejmuje również mobilną część Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ETCS (BL3) firmy Siemens, która jest dostępna w Czechach.

Bardzo doceniamy możliwość dzierżawy tej lokomotywy, która w pewien sposób odmłodzi naszą flotę lokomotyw i pozwoli nam konkurować w Czechach i na Słowacji. Będzie ona również wykorzystywana do dalszego szkolenia naszych pracowników. Zwłaszcza maszynistów, którzy od zeszłego roku sukcesywnie szkolą się na tym typie" - mówi Michal Kubíček, wiceprezes zarządu PKP Cargo International. Lokomotywa była już eksploatowana na czeskich liniach, ale tylko w ramach spółki-matki PKP Cargo.