310 silników elektrycznych od Traktionssysteme Austria dla pociągów regionalnych w Niemczech

310 silników elektrycznych od Traktionssysteme Austria dla pociągów regionalnych w Niemczech

29 kwietnia 2024 | Źródło: CAF / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W ramach pionierskiej współpracy pomiędzy Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VVR) i Nahverkehr Westfalen-Lippe (NLW), w niemieckiej sieci kolejowej wdrażanych jest łącznie 76 nowych pociągów regionalnych Civity-BEMU hiszpańskiego producenta CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.). Te specjalne pojazdy BEMU (Battery Electrical Multiple Unit) są w stanie działać zarówno z wykorzystaniem energii elektrycznej z sieci trakcyjnej, jak i w trybie bateryjnym na niezelektryfikowanych odcinkach torów. Linie RE 44, RB 31 i RB 36 mają zostać uruchomione już w grudniu 2026 r., a kolejne do grudnia 2028 r.

 

 

310 silników elektrycznych od Traktionssysteme Austria dla pociągów regionalnych w Niemczech
Fot. CAF

Opracowanie pociągu Civity BEMU było wyzwaniem technologicznym. Traktionssysteme Austria (TSA) dostarcza łącznie 310 silników elektrycznych dla tych akumulatorowo-elektrycznych pociągów regionalnych. Zastosowanie chłodzonego powietrzem silnika TME 54-29-4 umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości 140 km/h i uwzględnia wymagania podwójnego zasilania z sieci trakcyjnej i akumulatorów.

"Szczególnym wyzwaniem w tym projekcie było opracowanie silnika chłodzonego powietrzem, który umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości 140 km/h i jest dostosowany do szczególnych cech podwójnego zasilania z sieci trakcyjnej i akumulatorów. Dzięki silnikowi elektrycznemu TME 54-29-4, który ma ogromne rezerwy mocy, byliśmy w stanie spełnić te wymagania w krótkim czasie". Johannes Mensdorff-Pouilly, szef sprzedaży w TSA

Wprowadzenie pociągów Civity BEMU stanowi znaczący krok w kierunku zrównoważonej mobilności w niemieckiej sieci kolejowej. Traktionssysteme Austria i CAF wnoszą znaczący wkład w rozwój przyjaznych dla środowiska rozwiązań transportowych. Zastosowanie silników elektrycznych nie tylko zmniejsza wpływ na środowisko, ale także poprawia komfort pasażerów.

Wieloletnia współpraca między Traktionssysteme Austria i hiszpańskim producentem pojazdów CAF już przyniosła owoce. W ramach tego partnerstwa wyprodukowano ponad 13 000 silników elektrycznych dla Grupy CAF. Ta udana współpraca podkreśla zaangażowanie obu firm w zrównoważony rozwój w sektorze transportu.