Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, ogłosił ukończenie budowy nowego zakładu utrzymania ruchu w Bukareszcie w Rumunii. Alstom Grivita Depot to pierwsza w Rumunii lokomotywownia przeznaczona do konserwacji i testowania pociągów elektrycznych i lokomotyw.
Obecnie w nowej hali stacjonuje pierwszy EMU z zamówienia 37 jednostek przeznaczonych dla Urzędu Reformy Kolejnictwa (ARF), przechodzący obowiązkowe testy w ramach przygotowań do certyfikacji.
Alstom rekrutuje około 50 pracowników do nowego centrum serwisowego, którzy mają dołączyć do projektu i przejść specjalistyczne szkolenie.
Wszystkie funkcje i osiągi nowego typu pociągu muszą zostać potwierdzone przez setki testów weryfikacyjnych, począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, układów hamulcowych i napędowych, dynamiki kolei w celu zapewnienia stabilności pociągu, wszystkich aspektów komfortu pasażerów i wielu innych.
Po zakończeniu tych testów weryfikacyjnych wymagane jest przeprowadzenie kolejnych 60 końcowych testów certyfikacyjnych w celu potwierdzenia zgodności pociągu i zapewnienia dopuszczenia do ruchu pasażerskiego.
Aby zoptymalizować proces, Alstom wykorzystuje trzy podobne pociągi w tym samym czasie, dzieląc kluczowe etapy procedury testowej. Końcowa faza przed eksploatacją pasażerską obejmuje testy wytrzymałościowe: przejechanie 10 000 km na liniach komercyjnych, bez pasażerów, w zależności od dostępności linii.
Alstom działa w Rumunii od 30 lat i jest liderem na rynku elektryfikacji kolei i rozwiązań sygnalizacyjnych, zatrudniającym obecnie ponad 1500 osób. Firma jest odpowiedzialna za wdrażanie rozwiązań w zakresie sygnalizacji i elektryfikacji na północnej odnodze korytarza kolejowego Ren-Dunaj w Rumunii, a także na dwóch odcinkach linii Kluż-Oradea i pierwszym odcinku linii Caransebeș-Lugoj.