Konsorcjum firm Thales Polska i Thales Austria złożyło najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na wdrożenie systemu ERTMS/ETCS poziom 1 na liniach kolejowych 570 i 64 na odcinku Psary – Kozłów.
W przetargu PKP PLK jedynym kryterium była cena. Za realizację zadania konsorcjum Thalesa zaoferowało 11 mln zł brutto. Pozostali dwaj wykonawcy ubiegający się o kontrakt, czyli konsorcjum firm Bombardier Transportation (ZWUS) Polska i Bombardier Transportation Sweden oraz firma Alstom Konstal zaproponowały odpowiednio: 12,7 mln zł brutto i 14,2 mln zł brutto.
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpatrując propozycje dokonało negatywnej weryfikacji ofert Alstomu i Bombardier. W przypadku tej pierwszej firmy zarządca skorzystał z prawa do odrzucenia ofert na podstawie braku zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Natomiast Bombardier – w ocenie PKP PLK – nie posiadał wymaganych referencji, gdyż nie udowodnił, że wybudował w ostatnich 5 latach, w ramach jednego zamówienia, systemu ERTMS/ETCS na co najmniej 30 km linii kolejowej. Tym samym wykonawca nie potwierdził spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, zabudowa i uruchomienie systemu ERTMS/ETCS poziom 1 na liniach kolejowych 570 i 64 na odcinku Psary – Kozłów, w tym wszystkich niezbędnych interfejsów, przeprowadzenie koniecznych testów, przekazanie urządzeń do eksploatacji oraz przeszkolenie pracowników obsługi zamawiającego, przewidzianych do eksploatacji i utrzymania zabudowanych urządzeń systemu ETCS.