Pesa polską marką na świecie

Pesa polską marką na świecie

25 maja 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Pesa Bydgoszcz zwyciężyła w trzeciej edycji konkursu "Czas na patriotyzm gospodarczy", który ma na celu promować wśród polskich przedsiębiorców obywatelskie postawy i sprawić, by płacenie podatku CIT było dla nich powodem do dumy. 

Fot. Koszalińskie Tramwaje

Tematem przewodnim obecnej edycji jest „Polska gospodarka 25 lat po transformacji – wyzwania i zagrożenia na kolejne 25 lat”.

Podczas debaty inauguracyjnej, która odbyła się 20 maja na Stadionie Narodowym w Warszawie, "Puls Biznesu", organizator konkursu ogłosił zwycięzców rankingu największych płatników podatku CIT oraz przyznał nagrody 25-lecia w następujących kategoriach:

  1. Przedsiębiorca 25-lecia – dla osoby, która odniosła najbardziej spektakularny sukces w biznesie. Tytuł otrzymali Jan Kulczyk oraz Michał Sołowow.
  2. Polityk reformator – dla najbardziej zasłużonego polityka dla rozwoju gospodarczego. Nagrodę w tej kategorii otrzymał prof. Leszek Balcerowicz.
  3. Zagraniczny inwestor 25-lecia – dla firmy, która była liderem inwestycji i stworzyła najwięcej miejsc pracy. Na ten tytuł zasłużył portugalski koncern Jeronimo Martins, największy spożywczy detalista na polskim rynku.
  4. Polska marka na świecie – dla najlepszej ekspansji zagranicznej polskiej firmy. Nagroda przypadła w udziale bydgoskiej firmie Pesa, która dostarcza pojazdy m. in. do Włoch, Niemiec, Ukrainy, Rosji, Czech, Węgier i Białorusi.
  5. Metamorfoza 25-lecia – dla najbardziej udanej transformacji państwowego molocha. Nagroda została podzielona na dwie kategorie – w kategorii „Przemysł” nagrodę otrzymała największa polska firma - PKN Orlen, a w kategorii „Usługi” - największy ubezpieczyciel w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – PZU.