Nowy pociąg blokowy firmy Helrom rewolucjonizuje transport kolejowy naczep samochodów ciężarowych

Nowy pociąg blokowy firmy Helrom rewolucjonizuje transport kolejowy naczep samochodów ciężarowych

10 kwietnia 2024 | Źródło: Duvenbeck
PODZIEL SIĘ

Po niespełna 12 miesiącach planowania i wdrażania, pierwszy pociąg blokowy z Helrom został oficjalnie otwarty 4 kwietnia. Pociąg ten oznacza znaczący postęp w kierunku bardziej przyjaznej dla klimatu i wydajnej logistyki dzięki opatentowanej na całym świecie technologii wagonów naczepowych Helrom. Umożliwia to załadunek wszystkich typów naczep samochodów ciężarowych na pociąg bez użycia specjalnych terminali i dźwigów. Oczekuje się, że nowe połączenie między Regensburgiem a Lébény na Węgrzech, w połączeniu ze zrównoważonymi koncepcjami napędu ciężarówek Duvenbeck, pozwoli zaoszczędzić do 11 500 ton emisji CO2 rocznie.

 

Fot. Duvenbeck

 

Nowe połączenie jest częścią strategii zrównoważonego rozwoju AUDI AG Mission:Zero i stanowi pierwszą realizację bezbarierowego transportu kolejowego naczep samochodów ciężarowych jako ekskluzywnego pociągu blokowego. Wyznacza to nowe standardy w logistyce transportu i podkreśla zaangażowanie Audi w zrównoważony rozwój. Pociąg Helrom pokonuje dystans 1000 kilometrów w obie strony (Regensburg-Lébény-Regensburg) w zaledwie 24 godziny. W tym czasie pociąg odbywa podróż tam i z powrotem, a także załadunek i rozładunek w Regensburgu i Lébény.

Każdy pociąg składa się z 18 wagonów, które mogą przewozić łącznie 36 naczep. W rezultacie 72 ciężarówki są przenoszone z transportu drogowego na kolejowy każdego dnia od poniedziałku do piątku, co prowadzi do tygodniowego zmniejszenia wydajności transportu ciężarowego o około 185 000 kilometrów.

Koncepcje intermodalnych pociągów blokowych stanowią ważną część naszej strategii redukcji emisji CO2. Mamy przyjemność realizować ten projekt z innowacyjnymi partnerami, takimi jak Audi i Helrom. Oprócz obsługi pociągów przez Helrom, będziemy korzystać z alternatywnych technologii w podróżach przed i w trakcie przewozu.

 Norbert Joichl, dyrektor operacyjny Duvenbeck na południe i wschód Spojrzenie w przyszłość logistyki transportu Roman Noack, dyrektor generalny Helro, podkreśla znaczenie tego nowego połączenia koleją blokową jako przełomowego dla przyszłości: Dzięki naszej innowacyjnej technologii pokonujemy bariery dotychczasowego transportu intermodalnego. Eliminując specjalne terminale do załadunku naczep, integrujemy się z łańcuchami dostaw w sposób bardziej inteligentny, całkowicie bez objazdów.

Jesteśmy także szybsi i bardziej niezawodni niż dotychczasowy transport intermodalny. Efektywne połączenie różnych technologii i szlaków transportowych, takich jak transport drogowy i kolejowy, w celu utworzenia fizycznego Internetu naczep za pośrednictwem węzłów Helrom w postaci inteligentnych interfejsów jest kluczem do osiągnięcia celów klimatycznych w transporcie towarowym.

Udana współpraca na rzecz zrównoważonej przyszłości Roman Noack podkreśla dobrą współpracę wszystkich zaangażowanych stron jako podstawę udanego startu. Udany start jest wynikiem wspólnej wizji Audi, Duvenbeck, Helrom i Bayernhafen. Projekt pokazuje, że innowacyjna technologia pozwala pogodzić rozwiązania przyjazne środowisku z interesami gospodarczymi i społecznymi.