Alstom zaprezentował nowy pociąg dla Renfe

Alstom zaprezentował nowy pociąg dla Renfe

28 kwietnia 2024 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Hiszpański minister transportu i zrównoważonej mobilności, Oscar Puente, oraz prezes Renfe, Raül Blanco, odwiedzili zakład przemysłowy Alstom w Katalonii, gdzie produkowanych jest 201 nowych, wysokopojemnych pociągów podmiejskich dla Renfe. Podczas wizyty mogli zapoznać się z innowacyjnym procesem produkcyjnym opracowanym w katalońskich zakładach na potrzeby tego kontraktu. Mogli również zobaczyć pierwszy sprzęgnięty zespół nowych pociągów, który jest obecnie poddawany testom statycznym.

 

Alstom zaprezentował nowy pociąg dla Renfe
Fot.

 

Leopoldo Maestu, dyrektor zarządzający Alstom w Hiszpanii, który towarzyszył ministrowi i prezesowi Renfe podczas wizyty, podkreślił, że ten kontrakt, największy w historii Alstom w Hiszpanii, umożliwił firmie podwojenie mocy produkcyjnych i zatrudnienia w centrum przemysłowym, które już zatrudnia ponad 1100 osób i jest jednym z największych w Europie.

"Projekt ten nie tylko gwarantuje nam obciążenie pracą w nadchodzących latach, ale także obejmuje ambitny plan rozwoju i inwestycji. Pozwoliło nam to opracować plan wzrostu i transformacji przemysłowej w Santa Perpètua w oparciu o trzy filary: ludzi, kapitał przemysłowy oraz cyfryzację i zrównoważony rozwój" - mówi Leopoldo Maestu.

Fot. Alstom 

 

W tym sensie Alstom zatrudnił ponad 500 nowych specjalistów w Katalonii w ciągu ostatnich dwóch lat. Zakład osiągnie swój historyczny szczyt aktywności w roku finansowym 2025-2026, kiedy produkcja nowych pociągów o dużej pojemności dla Renfe osiągnie pełną wydajność.

Kontrakt z Renfe oznacza również wzrost pośredniego zatrudnienia w Katalonii, ponieważ Alstom ma ponad 230 lokalnych dostawców, a w ubiegłym roku dokonał zakupów od katalońskich dostawców na kwotę ponad 212 milionów euro.

Nowe pociągi, składające się z 6 wagonów każdy (4 wagony jednopokładowe i 2 wagony dwupokładowe), będą mogły pomieścić ponad 900 pasażerów. 12 drzwi po każdej stronie, równomiernie rozmieszczonych wzdłuż pociągu, poprawia czas przebywania na stacji, przyspieszając przepływ pasażerów i zdolność transportową sieci podmiejskich. Ponadto przyszłe pociągi, w pełni dostępne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, będą miały miejsca na krzesła dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej oraz wielofunkcyjne miejsca na rowery, walizki, wózki dziecięce i inne.

Pod względem technicznym nowe pojazdy będą wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt, aby poprawić niezawodność i punktualność. Ponadto wdrożona technologia pozwoli na zbieranie tysięcy danych na sekundę z całej floty. Te informacje w czasie rzeczywistym zapewnią bardziej efektywne podejmowanie decyzji operacyjnych, co przełoży się na lepszą obsługę osób dojeżdżających do pracy.

Pierwsze trzy jednostki, które są obecnie produkowane, zaczną krążyć w testach w nadchodzących miesiącach, inicjując tym samym proces walidacji i certyfikacji nowego taboru. Po zakończeniu tego procesu rozpocznie się produkcja seryjna pozostałych 198 jednostek, w celu dostarczania od 3 do 4 pociągów do Renfe każdego miesiąca.

 

Fot. Alstom