Talgo rozpoczyna dostawę nowych pociągów Avril dla Renfe

Talgo rozpoczyna dostawę nowych pociągów Avril dla Renfe

14 kwietnia 2024 | Źródło: Talgo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Talgo rozpoczęło w tym tygodniu dostawy nowych pociągów Avril do Renfe, po zakończeniu szkolenia maszynistów oraz testów niezawodności i docierania na torach. Testy te zgromadziły prawie 300 000 km przejazdów w ciągu ostatniego roku, z czego połowa do tej pory w samym 2024 r., Aby sprawdzić pełną kompatybilność materiału ze wszystkimi typami linii kolejowych w Hiszpanii, w tym z tymi łączącymi Galicję, Księstwo Asturii, Katalonię i Wspólnotę Walencji.

 

Fot. Talgo

 

Aby pokonać wszystkie techniczne wyzwania związane z pociągiem, w którym wykorzystano zestaw całkowicie nowych i unikalnych technologii na świecie, w ciągu ostatnich miesięcy w realizację projektu zaangażowało się około 200 osób zatrudnionych w firmie Talgo, w tym zespoły Uruchamiania, Weryfikacji i Walidacji, Inżynieryjne oraz Utrzymania Ruchu.

Ponadto testy wymagały współpracy i koordynacji zespołów z ponad dziesięciu hiszpańskich spółek kolejowych i dwóch uniwersytetów. Techniczną intensywność procesu, który właśnie dobiega końca, dobrze ilustruje fakt, że przeprowadzono prawie 700 przejazdów pociągów na liniach, o zmiennych szerokościach toru, a wszystkie dane zarejestrowane przez systemy czujników zainstalowane na pokładzie pociągów podczas około 500 przejazdów zostały szczegółwo przeanalizowane.

Zaangażowanie technologiczne i przemysłowe

Talgo Avril to najbardziej zaawansowany bardzo szybki pociąg Talgo, który stanie się wyznacznikiem jakości w segmencie bardzo szybkich kolei. Dzięki dużej pojemności - do 581 pasażerów w jednym pociągu - i niewielkiej masie całkowitej, pociągi Avril minimalizują zużycie energii i zwiększają wydajność. Umożliwia to zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i dalsze wzmocnienie pozycji pociągu jako najbardziej zrównoważonego środka transportu.

Jedną z wyjątkowych cech tego pociągu najnowszej generacji jest to, że jego skład składający się z 12 wagonów pasażerskich o długości 200 metrów znajduje się na jednym piętrze i na tej samej wysokości co peron, co umożliwia pasażerom dostęp do pociągu i poruszanie się po nim bez schodów lub ramp. 

Jest to wyjątkowa funkcjonalność Talgo, która nie tylko ułatwia dostęp osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, ale także zapewnia łatwą podróż wszystkim pasażerom, od rodziców z wózkami dziecięcymi po pasażerów z nieporęcznym bagażem lub rowerami. 

Nowe trasy, nowe rynki

Talgo Avril jest częścią wysoce elastycznej platformy technologicznej, która umożliwia dostosowanie każdej dostawy do coraz bardziej złożonych potrzeb europejskiego rynku kolejowego za pomocą różnych bloków w zależności od ich wewnętrznej konfiguracji handlowej, ich zdolności do zmiany szerokości toru (iberyjskiej i międzynarodowej) oraz ich wyposażenia do obsługi również na północ od Pirenejów.

Dzięki tym możliwościom mogą być wykorzystywane na praktycznie całej iberyjskiej sieci kolejowej zelektryfikowanej siecią trakcyjną, przybliżając jeszcze bardziej te miejsca docelowe, do których nowa sieć kolei o wysokich osiągach nie została jeszcze rozszerzona, oraz w stosunkach międzynarodowych między Hiszpanią a Francją. Talgo Avril posiada światowy rekord prędkości na iberyjskiej szerokości toru: 360 km/h, który został osiągnięty 7 września 2022 r. na linii dużych prędkości Ourense-Santiago de Compostela w Galicji.

O Talgo

Talgo jest wiodącą firmą w zakresie projektowania, produkcji i konserwacji pociągów dużych prędkości i pociągów Intercity, obecną między innymi w Hiszpanii, Niemczech, Danii, Arabii Saudyjskiej, Egipcie, Kazachstanie, Uzbekistanie i Stanach Zjednoczonych. Firma jest uznawana na całym świecie za swoją innowacyjność, unikalną i wyróżniającą się technologię oraz niezawodność, a jej zespół liczy ponad 3300 osób około 50 narodowości.

Talgo jest głównym dostawcą pociągów dużych i bardzo dużych prędkości dla Renfe oraz dostawcą pociągów w ramach projektu dużych prędkości dla linii kolejowej "Haramain" między Mekką a Medyną w Arabii Saudyjskiej. Talgo jest również producentem wybranym przez niemieckiego operatora Deutsche Bahn i duńskiego operatora DSB w celu dekarbonizacji ich mobilności za pomocą pociągów Talgo 230 Intercity.