DB Cargo i sześciu innych europejskich partnerów tworzą konsorcjum „DACFIT”.

DB Cargo i sześciu innych europejskich partnerów tworzą konsorcjum „DACFIT”.

15 kwietnia 2024 | Źródło: Zukunftbahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Dalsze postępy wprowadzenia cyfrowego sprzęgu automatycznego (DAK) w kolejowym transporcie towarowym. Oprócz rozwoju technologicznego DAK, obecnie nacisk położony jest na ogólnoeuropejską konwersję istniejącej floty i jej wdrożenie w warsztatach. Do 2028 roku w DAK ma zostać wyposażonych około 500 000 wagonów towarowych w Europie, bez wpływu na procesy operacyjne.

 

 

Fot. DB Cargo

 

W tym celu powołano konsorcjum „DACFIT” wraz z sześcioma innymi partnerami europejskimi pod przewodnictwem DB Cargo. Celem jest ocena czasowych i przestrzennych wyzwań związanych z migracją w Europie. Konsorcjum otrzymuje wsparcie finansowe od Europejskiego Wspólnego Przedsięwzięcia Kolejowego (EU-Rail).

Andreas Lipka, dyrektor ds. migracji DAK w DB Cargo AG i szef pakietu roboczego „Migracja” w europejskim programie dostaw DAC, wyraził zadowolenie ze współpracy z kompetentnymi partnerami.

Konsorcjum wspierają w analizie technicznej renomowane instytuty i firmy, takie jak k + v (Niemcy), Instytut Kolejnictwa (Polska), VUKV (Czechy) i BME ITS (Węgry). Analiza europejskiego krajobrazu warsztatów jest w rękach VPI European Rail Service GmbH (VERS), która posiada sieć 280 fachowo ocenionych warsztatów wagonów towarowych i mobilnych zespołów serwisowych w całej Europie. Heiko Radke i Joachim Wirtgen, dyrektorzy zarządzający VERS, podkreślają znaczenie swojej sieci dla doposażenia flot w DAK. Instytut Fraunhofera ds. Przepływu Materiałów i Logistyki (IML) jest również częścią konsorcjum „DACFIT” i wspiera ustrukturyzowaną modernizację około 500 000 pojazdów w całej Europie.