W grudniu, Polska Grupa Energetyczna Oddział Elektrownia Turów, odebrała pierwszą z trzech lokomotyw typu 6Dg, zamówionych w Newagu. Kontrakt na modernizację podpisany został 27 czerwca 2014 r. Ostatnia lokomotywa przekazana zostanie PGE do końca stycznia 2016.
Jest to kolejna generacja lokomotyw 6Dg. Od poprzednio wyprodukowanych różni się m.in. kabiną maszynisty, która wzorowana jest na kabinie lokomotywy 18D. W nowej 6Dg zmieniono reflektory czołowe oraz poręcze zewnętrzne. Zmianie uległa również zabudowa drzwi do przedziałów maszynowych i elektrycznych. Lokomotywa wyposażona została w sterowanie radiowe oraz zautomatyzowany sprzęg śrubowy typu ZSŚ 2006.
W związku ze szczególnie rygorystycznymi wymaganiami zamawiającego dotyczącymi emisji hałasu, w lokomotywie zastosowano specjalne, dodatkowe elementy i układy wyciszające jej pracę.
Silnik spalinowy CAT C27 spełniający normę emisji spalin Stage IIIB chłodzony jest poprzez agregat chłodniczy z panelami chłodnic w układzie „V” z napędem wentylatora realizowanym przez reduktor z rozłączalnym sprzęgłem sterowanym pneumatycznie.