European Loc Pool (ELP), pionier w dziedzinie innowacyjnych usług leasingu lokomotyw, planuje przyszłość i ogłasza, że dyrektor generalny Willem Goosen będzie nadal kierował firmą. Jest to następstwem jednogłośnej prośby zarządu o przedłużenie jego kontraktu na co najmniej dodatkowe 2,5-3 lata, a następnie przejście do zarządu w ramach długoterminowego rozwiązania sukcesyjnego.
Willem, weteran z ponad 42-letnim doświadczeniem w logistyce we wszystkich 4 różnych segmentach na całym świecie - od Afryki po Europę, od obu Ameryk po Azję/Oceanię - podzielił się swoją wizją:
"Naszą misją w ELP jest zakwestionowanie status quo w segmencie kolejowych przewozów towarowych w Europie, w którym, ku naszemu zaniepokojeniu, w ciągu ostatnich pięciu do sześciu dekad pojawiło się niewiele "prawdziwych" innowacji. Dzięki ELP wyznaczamy nowy kurs w kierunku innowacji i pozytywnych zakłóceń".
Willem Goosen rozpoczął działalność biznesową European Loc Pool zaledwie 6 lat temu wraz z Peterem Spuhlerem i Christofem Reichmuthem, dwoma renomowanymi szwajcarskimi partnerami, i od tego czasu firma zaczęła przekształcać europejski rynek kolejowych przewozów towarowych, wprowadzając dwa przełomowe typy lokomotyw: EuroDual i Euro9000.
"Z powodzeniem wdrożyliśmy 6-osiowe lokomotywy hybrydowe, przeciwstawiając się sceptykom, którzy wątpili w naszą wizję. Do tej pory ELP złożyło zamówienie na 124 lokomotywy, z których 106 zostało już podpisanych na długoterminowe umowy najmu z pełnym zakresem usług. Obsługujemy ponad 30 leasingobiorców w 6 różnych krajach, sygnalizując nową erę dla kolejowych przewozów towarowych w Europie".
Patrząc w przyszłość, ambicje European Loc Pool są jasne: wprowadzić EuroDual na Bałkany i rozszerzyć region działania Euro9000 na Włochy, a ostatecznie także na Francję i Europę Wschodnią.
Ponadto, ELP postawiło sobie za cel zamówienie dwustu lokomotyw do końca 2026 r., co stanowi znacznie szybszą ścieżkę wzrostu niż pierwotnie przewidywano.
Willem Goosen wyjaśnia: "Jednym z mocnych argumentów przemawiających za wyborem tych sześcioosiowych typów lokomotyw jest fakt, że na całym świecie kolejowe przewozy towarowe są zarządzane głównie za pomocą tych konfiguracji lokomotyw, ale w Europie tak nie jest. Oprócz tego dodaliśmy również bardzo potrzebne "rozwiązanie hybrydowe". Dalsza ekspansja pozostaje priorytetem dla ELP; dlatego jeszcze tu nie skończyłem".
Christof Reichmuth (Reichmuth & Co AG, jeden z głównych udziałowców ELP) potwierdza: "Jestem bardzo dumny z pierwszych sześciu lat działalności ELP. Sukces opiera się na połączeniu innowacyjnego produktu z doskonałym i ambitnym zespołem pod kierownictwem Willema".
Peter Spuhler, poprzez swoją spółkę inwestycyjną PCS, większościowego udziałowca ELP, stwierdza: "Bardzo się cieszę, że już w 2017 roku rozpoczęliśmy z Willem wstępne rozmowy na temat nowej spółki zajmującej się leasingiem taboru kolejowego i jesteśmy podekscytowani i pod wrażeniem obecnego sukcesu ELP, który nie mógłby zostać wygenerowany bez Willema i jego zespołu".
Zespół European Loc Pool jest zachwycony tą decyzją i z niecierpliwością czeka na kolejne 2,5-3 lata z Willem Goosenem za sterami.
Willem dodaje: "Jestem bardzo dumny z zespołu w ELP. Każdy jest ekspertem w swojej dziedzinie i razem dokonujemy wielkich rzeczy w jak najkrótszym czasie".